Английский язык. 11 класс

Урок 9. Peer pressure

Peer pressure

Have a look at the picture. What kinds of emotions does it show: positive or negative? What is happening? How does the girl in the foreground feel? Why? How do you know?

Цели и задачи

Цель:

  • развивать навыки аудирования, чтения и письма;
  • повторить изученный лексический и грамматический материал.

Задачи:

  • познакомить с новыми лексическими единицами по теме «Межличностные отношения»;
  • научить строить высказывания с использованием введённых лексических единиц;
  • употреблять введённые лексические единицы в речи.
Узнаем, научимся, сможем

На уроке

мы узнаем:

  • новые лексические единицы по теме «Межличностные отношения»;

мы научимся:

  • рассказывать о влиянии сверстников на личность подростка;

мы сможем:

  • вести беседу, используя новые лексические единицы.


Phrases related to the topic “Relations”

Choose the correct word and underline it.

A: Mike got arrested for committing/permitting a crime.

Shoplifting I think.

B: I know. Hes been hanging out/in with a really rough/tough crowd!

a: Did : ask you to tell/say a lie for him again?

B: Yes. I did it, but it let/made me feel guilty.

A: Why are you picking at/on her? Shes really upset.

B: I know, I really deny/regret it. The others made/let me

do it.

A: Her new boyfriend is a bad effect/influence on her.

Shes started smoking, you know!

B: Yes, shes been missing/losing lessons, too.

A: Whats come/gone over Alex? Shes totally changed her

image!

B: She wanted to match/fit in with her friends

Listening comprehension

Look at the picture and listen some information to infer the topic of our lesson. Then match the picture with the suitable heading.

Предметы

По алфавиту По предметным областям

Классы

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
angle-skew-bottom mix-copy next-copy-2 no-copy step-1 step-2 step-3 step-4 step-5 step-6 step-6