Цели урока:
Введение и отработка новой лексики по теме «Климат». Повторение лексического материала по теме «Одежда».

Предметные результаты:

Метапредметные и личностные результаты

1. Личностные УУД:

2. Регулятивные УУД:

3. Познавательные УУД

4. Коммуникативные УУД

Учебные задачи урока:
1. Актуализировать ранее изученные и изучить новые лексические единицы.

2. Сформулировать домашнее задание в соответствии с логикой дальнейшего изучения предмета.

 

Тип урока:
Изучение и закрепление новых знаний.

Методы:
1.         Словесный (диалог)
2.         Практический (выполнение заданий)
3.         Дедуктивный (анализ, применение знаний, обобщение)

Оборудование:

Ход урока:

1. Актуализация знаний, целеполагание

Деятельность учителя:
Учитель держит в руках карту: I’m thinking about going to Alaska. It’s a wonderful place for my holiday. What do you know about Alaska? Do you know where it is? Do you know what animals live there? What’s the weather like in Alaska?

Деятельность учащихся:
Учащиеся вспоминают названия географических объектов, животных и слова, связанные с погодой, и формулируют тему урока.

                                         2. Изучение нового учебного материала

Деятельность учителя:

  1. С помощью наглядных изображений и текста, активизирует ранее изученный материал и вводит новые лексические единицы по теме «Климат».
  2. Активизирует ранее изученные и вводит новые лексические единицы по темам «Одежда» и «Отдых».

Деятельность учащихся:

Стремятся к четкому выполнению задач, поставленных учителем.

3. Применение знания

Деятельность учителя:

  1. Просит посмотреть на карту Аляски. What countries can you see in the map? (Russia, Canada and the USA) Where is Alaska? (Northwest part of North America) Is it hot or cold in Alaska? (It’s cold there.)
  2. Просит обучающихся повторить названия мест: a mountain, a desert, a river, a sea, an island, a forest, an ocean, a lake, a beach. Просит классифицировать, что суша, а что вода. Просит узнать, что мы можем увидеть на Аляске: Which places can we find in Alaska? (mountains, rivers, seas, forests and lakes).
  3. Просит прочитать текст на с. 91 в учебнике. Обращает внимание на новые слова: climate, temperature, vary, make sure.
  4. Просит помочь ему выбрать одежду для поездки: Can you help me choose the right clothes to pack for my autumn trip? (a long-sleeved shirt, jeans, a warm hat and gloves, walking shoes, boots, jacket and wool sweater).
  5. Активизирует в речи слова, связанные с отдыхом, и предметы в ответе на вопрос (три варианта ответа с изображениями): What else should I take if I want to…? (go camping — a passport, an umbrella, a tent; go fishing — a spinning rod, a plane ticket, a scarf, go skiing — a warm hat, a t-shirt, shorts).
  6. Подводит итоги урока.

Деятельность учащихся:
Выполняют задания.

4. Рефлексия

Деятельность учителя

  1. Обсуждает с учащимися, что они научились делать (выражать, описывать, читать, писать) на уроке. Рефлексия освоенных способов деятельности.
  2. Оценивает работу учащихся.

Деятельность учащихся
Отмечают наиболее трудные и наиболее понравившиеся эпизоды урока, высказывают оценочные суждения. Определяют степень своего продвижения к цели.

5. Домашнее задание

  1. Выучить новую лексику по теме.

 

 

Дополнительные ресурсы

Exercises

 

Ответ:

an island

a mountain

a desert

a forest

an ocean

a river

 

Ответ:
Закладка 1

Закладка 2

Закладка 3

Закладка 4

Закладка 4

 

hot ≠

cold

early ≠

late

low ≠

high

warm ≠

cool

long-sleeved ≠

short-sleeved

happy ≠

sad

TOURIST INFORMATION

Dear traveller,
We’re happy to help you prepare for your first safari. Before you go to Namibia and enjoy your stay, you should know that:

  • There are 300 sunny days a year in Namibia.
  • It’s very dry in the desert area.
  • January and February are the hottest months with the temperature over 40° C.
  • Winter months are June, July and August. Winter nights are cold, but days are often warm and pleasant.

 

 

Ответ:

 

 

walking shoes

repellent

sunglasses

t-shirt

long-sleeved shirt

trousers

 

Dad:     Our flight is in ten hours. Come on, it’s time to pack.
Chris:   Right, I’ll take my new … . They are awesome.
Dad:     And don’t forget to take your … . You’ll have to walk a lot.
Chris:   Can I take that nice orange …? I love it so much.
Dad:     Unfortunately, no. You need a … to protect your arms from the sun.
Chris:   That’s a pity! What about these grey …?
Dad:     They are okay. Light and comfortable to wear in hot weather.
Chris:   Great!
Dad:     And don’t forget to take a … — there are millions of mosquitoes!

Ответ:

Dad:     Our flight is in ten hours. Come on, it’s time to pack.
Chris:   Right, I’ll take my new sunglasses. They are awesome.
Dad:     And don’t forget to take your walking shoes. You’ll have to walk a lot.
Chris:   Can I take that nice orange t-shirt? I love it so much.
Dad:     Unfortunately, no. You need a long-sleeved shirt to protect your arms from the sun.
Chris:   That’s a pity! What about these grey trousers?
Dad:     They are okay. Light and comfortable to wear in hot weather.
Chris:   Great!
Dad:     And don’t forget to take a repellent — there are millions of mosquitoes!

 

a passport

a camera

a wool sweater

a scarf

flip-flops

a hat

an umbrella

a plane ticket

 

Ответ:

 

Ответ:

 

КИМы

КИМ 1

Complete the sentences with the verbs in brackets. Use the short negative forms of the Present Simple or Present Continuous tenses.

Ответ:

 

КИМ 2

Read the riddles and guess what they are about.

Закладка 1
I’m sometimes fluffy but I’m not a bunny
I can be a mushroom but I’m not eaten
I can drop water on you but I’m not a shower
I’m in the sky but I’m not a bird
I can cover the sun but I’m not the moon

Закладка 2
I can’t be seen but I’m not a ghost
I can crack but I don’t break
I can clap but I don’t have any hands
I happen after a flash but I’m not a photo
I’m loud but I’m not music
I happen during a storm but I’m not lightning

 

Закладка 3
I fall but I don’t get hurt
I pour but I’m not a jug
I come before the word bow but I’m not hair
I help plants grow but I’m not the sun
I can make you wet but I’m not a bath

Закладка 4
I can whistle but I have no mouth
I can knock down trees but I’m not a lumberjack
I help you fly a kite but I’m not a piece of string
I blow but I’m not someone playing the trumpet

 

КИМ 3

Choose the most appropriate clothes for each season.

Закладка 1

Choose the most appropriate clothes for winter.

 

Закладка 2

Choose the most appropriate clothes for spring.

Закладка 3

Choose the most appropriate clothes for summer.

 

Закладка 4

Choose the most appropriate clothes for autumn.