Цели урока:

Освоение лексики по теме «В отеле»

Развитие умений диалогической речи

Предметные результаты:

·         умение применять лексико-грамматический материал в речи;

·         умение действовать по образцу при выполнении заданий.

Метапредметные и личностные результаты

1.      Личностные УУД:

·         формирование ответственного отношения к учению;

·         формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.        

2.      Регулятивные УУД:

·         умение самостоятельно определять цель учебной деятельности (формулировка и принятие учебных задач урока);

·         умение оценивать правильность выполнения учебной задачи, собственные возможности её решения;

·         оценка - выделение и осознание учащимся того, что уже усвоено и что еще подлежит усвоению, осознание качества и уровня усвоения.

3. Познавательные УУД

·         осознанное и произвольное построение речевого высказывания в устной и письменной форме.

4. Коммуникативные УУД

·         планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками – определение способов взаимодействия.

Учебные задачи урока:

1. Актуализировать ранее изученные и изучить новые лексические единицы по теме «В отеле».

2. Развить навыки диалогической речи в рамках темы «В отеле».

3. Отработать знания на практике.

4. Сформулировать домашнее задание в соответствии с логикой дальнейшего изучения предмета.

Тип урока:

Комбинированный урок.

Методы:

1.         Словесный (диалог)

2.         Практический (выполнение заданий)

3.         Дедуктивный (анализ, применение знаний, обобщение)

Оборудование:

·         учебник Spotlight 6 класс

·         компьютер;

·         экран;

·         маркерная доска

Ход урока:

1. Актуализация знаний, целеполагание

Деятельность учителя:

Учитель разыгрывает разговор по телефону: Yes, but I’ve booked one room in your hotel! How come there’s no reservation? I can’t believe it. Sorry, I can’t speak longer. Call you back later.

Рассказывает о том, что у него проблема с бронированием номера в гостинице и предлагает разобраться вместе.

Деятельность учащихся:

Учащиеся формулируют тему урока.

2. Изучение нового учебного материала

Деятельность учителя:

1.      Просит повторить за ним новые лексические единицы по теме «В отеле» и дополнить список уже известными словами и выражениями.

2.      Вводит фразы, необходимые для диалога в предложенной ситуации общения.

Деятельность учащихся:

 

3. Применение знания

Деятельность учителя:

1.      Предлагает повторить за ним слова и выражения по теме «В отеле».

2.      Предлагает прочитать диалог, в котором обращает внимание на фразы по теме.

3.      Предлагает отреагировать на ситуацию, используя выученные фразы.

4.      Подводит итоги урока.

Деятельность учащихся:

Выполняют задания.

4. Рефлексия

Деятельность учителя

1.       Обсуждает с учащимися, что они научились делать (выражать, описывать, читать, писать) на уроке. Рефлексия освоенных способов деятельности.

2.       Оценивает работу учащихся.

Деятельность учащихся

Отмечают наиболее трудные и наиболее понравившиеся эпизоды урока, высказывают оценочные суждения. Определяют степень своего продвижения к цели.

5. Домашнее задание

1.       Составить диалог по теме «В отеле»

Дополнительные ресурсы

1.      Интерактивные упражнения на лексику по теме «В отеле»: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/vocabulary-exercises/hotels

2.      Интерактивные упражнения по аудированию по теме «В отеле»: http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/multimedia/london/unit2/index.shtml

Exercises

1. Match the words to make collocations.

1.       

breakfast

a reservation

2.       

en suite

a room

3.       

to book

bathroom

4.       

to check

in

5.       

to make

included

Ответ:

1.       

breakfast

included

2.       

en suite

bathroom

3.       

to book

a room

4.       

to check

in

5.       

to make

a reservation

2. Complete the sentences with the collocations from Exercise 1.

  1. I’d like … of a table for two in your hotel restaurant.
  2. Is the … in the price of the room?
  3. You have … before 2 p.m.
  4. You can have a double room with … .
  5. We’d like to … on the fourth floor, please.

Ответ:

  1. to make a reservation
  2. breakfast included
  3. to check in
  4. en suite bathroom
  5. to book a room

3. Complete the sentences with the prepositions from the box. There’s one preposition you don’t need.

  1. Here’s the key … your room.
  2. The plane lands … 8.35.
  3. Unfortunately, you cannot use our hotel swimming pool … Mondays.
  4. We’ll meet you … the airport.
  5. It’s very important to check … an hour before the plane takes off.

Ответ:

  1. to
  2. at
  3. on
  4. at
  5. in

 4. Match the pictures with the words.

Ответ:

5. Choose the correct option.

1.      We need to hurry up because / so we’re already late.

2.      We’re checking in now, because / so we will have the keys in a moment.

3.      I don’t think that a double room is a good idea because / so it’s very expensive.

4.      Don’t worry about your suitcases because / so we help you carry them to your room.

5.      Mary’s got a brochure with the map of the city, because / so we can start our trip.

Ответ:

  1. because
  2. so
  3. because
  4. because
  5. so

 6. Complete the dialogue with the phrases.

a)      A double, please, with a bathroom.

b)      Excellent. Yes, that’s fine.

c)      Good morning. I’d like to book a room, please - from Saturday to Tuesday.

d)     Oh, good. And how much is it per night?

e)      Oh, yes, of course! It’s Clyde - Mr. Edward Clyde.

f)       Thank you very much. Goodbye.

Receptionist:   Grand Lotus Hotel. Good afternoon! How can I help you?

Mr Clyde:       1. ___________________________________________________

Receptionist:   Certainly, sir. Would you like a single room or a double?

Mr Clyde:       2. ___________________________________________________

Receptionist:   One moment, please ... yes, we have a room available.

Mr Clyde:       3. ___________________________________________________

Receptionist:   £ 85, with breakfast.

Mr Clyde:       4. ___________________________________________________

Receptionist:   Could I have your name, please, sir?

Mr Clyde:       5. ___________________________________________________

Receptionist:   Thank you, Mr Clyde. That’s a double room from Saturday 21st to Tuesday 24th. You can check in any time after 12 noon on Saturday.

Mr Clyde:       6. ___________________________________________________

Receptionist:   Goodbye, Mr Clyde.

Ответ:

1.      c

2.      a

3.      d

4.      b

5.      e

6.      f

 7. Read the dialogue from Exercise 6 and say if the statements are true (T), false (F) or not stated (NS)

1.      Mr. Clyde wants a double room with en suite bathroom.    T         F         NS

2.      There’s no double room available.     T         F         NS

3.      It’s rather expensive for Mr. Clyde.  T         F         NS

4.      Breakfast is included.            T         F         NS

5.      Mr. Clyde has to arrive at hotel at 12 noon on Saturday.    T         F         NS

Ответ:

  1. T
  2. F
  3. NS
  4. T
  5. NS

 8. Read the information about several hotels in London. Match the letter of the hotel with the question.

A)    Sunset Hotel, Bayswater, W2

Located in a very popular location for shopping and entertainment. The hotel is open 24 hours a day and all rooms have en suite bathrooms together with colour TV and direct dial telephone. The hotel is opposite Whitley’s indoor shopping centre in Queensway, and only a few minutes walk from Kensington gardens – the former home of Princess Diana.

B)    Queen’s Hotel, Earls Court, SW5

Queen’s Hotel is a small friendly hotel in the Kensington area. The hotel is located close to the Earl’s Court Exhibition Halls 1 and 2 and the Olympia Exhibition Halls with their many shows ranging from business to boats! We are easy to reach from Heathrow Airport and only a few stops on the underground to central London attractions.

C)    The George Hotel, Kings Cross, N1

The George Hotel has 35 rooms all with central heating, colour TV, and tea and coffee making facilities. En suite or sharing facilities are available. The family run hotel has a ‘home from home’ atmosphere, clean comfortable rooms and many satisfied customers. The enormous English breakfast will keep you going until dinnertime!

Which hotel…

1.      … is easy to reach from the airport? ___

2.      … is a family business?         ___

3.      … is close to many interesting places?          ___

4.      … is in the shopping area? ___

5.      … provides the English breakfast? ___

Ответ:

  1. B
  2. C
  3. B
  4. A
  5. C

 9. Complete the sentences with the words from the box. There’s one word you don’t need.

single

delicious

star

suitcases

rent

price

1.      This is a five-… hotel.

2.      Do you want to book a … or a double room?

3.      At our hotel you can … a car for £ 25 a day.

4.      The food at the hotel restaurant is quite … .

5.      What’s the … for using the hotel swimming pool?

Ответ:

  1. star
  2. single
  3. rent
  4. delicious
  5. price

 10. Complete the dialogue.

A         Regent Hotel, can I (1) _________ you?

B         Oh, hello, I’d (2) _________ to (3) _________ a room for two next Friday, please.

A         Is that a (4) _________ room or a (5) _________?

B         A double, please.

A         All our rooms are with (6) _________ bathrooms.

B         That’s (7) _________. How much is the room?

A         It’s £ 90 (8) _________ night, breakfast (9) _________.

B         Great, thank you.

A         Thank you, sir. Goodbye.

Ответ:

  1. help
  2. like
  3. book
  4. single
  5. double
  6. en suite
  7. fine
  8. per
  9. included