Цели урока: Повторить употребление  отрицательных и вопросительных форм времени Present Continuous, активизировать ранее изученную лексику по теме «Праздники».

 Предметные результаты:

·  умение применять ЛЕ по теме «Праздники» в речи;

·  умение использовать в речи вопросительные и отрицательные предложения в Present Continuous;

·  умение перенести языковые знания и речевые умения на свой культурный опыт;

·  умение действовать по образцу при выполнении упражнений.

 Метапредметные и личностные результаты

1. Личностные УУД:

· формирование ответственного отношения к учению;

·  формирование самооценки и самоорганизации, готовности  и способности обучающихся к саморазвитию;

·  осознание своей этнической принадлежности, знание культуры своего народа и народов других стран.

2. Регулятивные УУД:

·  умение самостоятельно определять цель учебной деятельности (формулировка и принятие учебных задач урока);

· умение оценивать правильность выполнения учебной задачи, собственные возможности её решения;

·   оценка - выделение и осознание учащимся того, что уже усвоено и что еще подлежит усвоению, осознание качества и уровня усвоения.

3. Познавательные УУД

· осознанное и произвольное построение речевого высказывания в устной и письменной форме.

4. Коммуникативные УУД

·  планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками – определение способов взаимодействия.

 Учебные задачи урока:

1. Используя информацию, предоставленную учителем, освоить умения использовать в речи вопросительные и отрицательные предложения в Present Continuous, развить умения перенести языковые знания и речевые умения на свой культурный опыт.

2. Отработать знания на практике.

3. Сформулировать домашнее задание в соответствии с логикой дальнейшего изучения предмета.

 Тип урока:

Комбинированный

 Методы:

1.  Словесный (диалог)

2.  Практический (выполнение заданий)

3.  Дедуктивный (анализ, применение знаний, обобщение)

 Оборудование:

·  учебник Spotlight 6 класс

·   компьютер;

·   экран;

·  маркерная доска;

 Ход урока:

1. Актуализация знаний, целеполагание

Деятельность учителя:

активизировать изученную ранее тематическую лексику, мотивировать учащихся на дальнейшее изучение темы.

Обратите внимание учащихся на заголовок, обсудите, какие есть особые дни (государственные праздники, традиционные народные

празднования) в нашей стране. Попросите их

объяснить, почему они имеют особое значение.

Деятельность учащихся:

Учащиеся вспоминают названия  праздников, и формулируют тему  урока. 

2. Изучение нового учебного материала

Деятельность учителя:

1. Предлагает упражнения на повторение лексики по теме «Праздники за рубежом».

2. Знакомит  со словами индикаторами времени: союзами и наречиями. Before, on the other hand, In the evening, Finally

3. Повторяет правила образования вопросительных и отрицательных предложений в Present Continuous.

4. Предлагает разговорные клише для выражения мнения

Деятельность учащихся:

Стремятся к четкому выполнению задач, поставленных учителем. Записывают материал в тетради.

3. Применение знания

Деятельность учителя:

1. Предлагает задания на закрепление активной лексики урока.

2. Предлагает задания на закрепление употребления вопросительных и отрицательных предложений в Present Continuous.

3. Предлагает задания для развития умений перенести языковые знания и речевые умения на свой культурный опыт.

4.  Подводит итог урока.

Деятельность учащихся:

Выполняют задания.

 

4.Рефлексия

Деятельность учителя

1. Предлагает вспомнить тему урока и оценить меру своего личного продвижения к цели и успехи класса в целом

Как вы оцениваете свою работу? Что нового вы узнали на уроке?

2.Оценивает работу учащихся.

Деятельность учащихся

Отмечают наиболее трудные и наиболее понравившиеся эпизоды урока, высказывают оценочные суждения. Определяют степень своего продвижения к цели.

5.Домашнее задание

Написать о своем любимом празднике

 Exercises

Тренировочные

 Task1. Match these useful words with their meanings:

1. Wedding         an event when all the family members gather

2. Barbecue         a marriage ceremony

3. Party               an event of somebody’s birth

4. Birthday party            an event for celebrating someone’s anniversary

5. Anniversary party     an event where many invited guests gather

6. Dinner party               an event where people cook outdoors on a grill

(event – событие, anniversary – годовщина)                                

Ответ:

1. Wedding                        a marriage ceremony                 

2. Barbecue                an event where people cook outdoors on a grill

3. Party                       an event where many invited guests gather

4. Birthday party                an event of somebody’s birth

5. Anniversary party     an event for celebrating someone’s anniversary

6. Dinner party               an event when all the family members gather

 Task2.  

1. Halloween – a) in April or in May

2. Christmas –  b) the 22nd of April

3. New Year’s Day – c) the 1st of April

4. St. Valentine’s Day – d) …

5. April Fool Day – e) the 1st of January

6. Easter – f) the 31st of October

7. Earth Day – g) the 14th of February

8. My birthday –h) the 25th of December

Ответы:

1. Halloween – f) the 31st of October

2. Christmas –  c) the 25th of December

3. New Year’s Day – d) the 1st of January

4. St. Valentine’s Day – a) the 14th of February

5. April Fool Day – b) the 1st of April

6. Easter – h) in April or in May

7. Earth Day – g) the 22nd of April

8. My birthday – e) …

 Task3.  Make negative sentences in Present Continuous.

  1. I _______ (not/read)  my grammar book now.
  2. The babies ________ (not/cry). 
  3. My father and mother _________ (not/drink) coffee.
  4. We _________(not/watch) a tennis match now.
  5. She ________(not/listen) to me.
  6. He _______ (not/work).
  7. Robin ______(not/smile).
  8. They __________(not/sleep).
  9. You _________(not/tell) me the truth.

Ответы:

  1. I am not reading my grammar book now.
  2. The babies aren't crying. 
  3. My father and mother aren't drinking coffee.
  4. We aren't watching a tennis match now.
  5. She isn't listening to me.
  6. He isn't working.
  7. Robin isn't smiling.
  8. They aren't sleeping.
  9. You aren't telling me the truth.

 Task 4. Choose the right alternative the following sentences.

1.      We usually play chess on the other hand/before dinner.

2.      In the evening/Before our family watch news on TV.

3.      We before/finally got home at midnight.

4.      He finally/in the evening passed his exam!

5.      I like a job of a teacher, but in the evening/on the other hand I enjoy the work I'm doing at the moment.

Ответы:

1.      before

2.      In the evening

3.      finally

4.      finally

5.      on the other hand

 Task 5. COMPLETE THE QUESTIONS WITH THE RIGHT QUESTION WORD ( Where? What? When? Who? How often? How? )

1-……………………………do you go on holidays? I go to the beach.

2-………………………….do you go on holidays ? I go on holidays once a year.

3-……………………….do you go with? I go with my parents

4-………………………do you go to the beach? I go by car

5-……………………..do you do at the beach? I swim

6-……………………does summer holiday start? They start in June.

7-……………………..do you wear at the beach? I wear my swimsuit.

Ответы:

1.      Where

2.      How often

3.      Who

4.      How

5.      What

6.      When

7.      What

 Task 6. Put the verbs in the sentences in Present Continuous:

Dear  Uncle Daniel,

We’re on holiday in London. The weather’s great for sightseeing. The sun _______ (shine). We ______ (stay) with the Watsons here. This summer they ________ (not/travel)  to Spain.

 Now we _______ (walk) to Buckingham Palace hoping to see the Queen. Unfortunately, Queen Elizabeth II ____________(not/work)  in the Palace at this time. She ______ (visit) her relatives. After dinner I  _____ (not/go)  with Mrs Watson to Harrods to do some shopping, I _____ (watch) “The Phantom of the Opera” at the Theatre.

 

That’s all for now.

Love,

Tina

                                         

    

 

 

 

 

 

 

  

Mr Josh Green

_________________

 8 Hills Street   

_________________

 Cardiff  CF12  

_________________

 UK

_________________

Ответы:

Dear  Uncle Daniel,

We’re on holiday in London. The weather’s great for sightseeing. The sun __is shining_ . We _are staying_ with the Watsons here. This summer they __aren’t travelling/are not travelling_   to Spain.

 Now we __are walking_ to Buckingham Palace hoping to see the Queen. Unfortunately, Queen Elizabeth II _isn’t working /is not working___   in the Palace at this time. She _is visiting_ her relatives. After dinner I _am not going_ (not/go)  with Mrs Watson to Harrods to do some shopping, I __am watching_ “The Phantom of the Opera” at the Theatre.

 That’s all for now.

Love,

Tina

 КИМ 1

Fill in the gaps using the words below!

cake, candles, celebrate, decorations, presents,

New Year’s Day, Merry, New Year, Mother’s Day , invite

1.  The 1st of January is called _______________.

2.  My mother always bakes a chocolate _______________ with _______________ on it for my birthday.

3.  I usually ________________ a birthday party and _______________ all my friends.

4.   __________ traditionally involves presenting mothers with flowers, cards and other gifts.

5.  People put up a lot of _______________ for Christmas. They also give each other _______________.

7.  I wish you a _______________ Christmas and a Happy ______ ________!

 Ответы:

1.  The 1st of January is called __New Year’s Day_.

2.  My mother always bakes a chocolate _____cake___ with ____candles___ on it for my birthday.

3.  I usually __celebrate___ a birthday party and ___invite__ all my friends.

4.  Mother’s Day_ traditionally involves presenting mothers with flowers, cards and other gifts.

5.  People put up a lot of _decorations__ for Christmas. They also give each other __presents__.

7.  I wish you a __Merry_ Christmas and a Happy _New_ _Year__!

 КИМ 2 Make questions in Present Continuous.

1.      …Lisa/swim …in the lake?

2.      …you/ help… your brother?

3.      …he/ visit… a museum?

4.      …Doris/wash… her T-shirt?

5.      …they/ run… home?

6.      …Henry/listen… to the radio?

7.      …boys/carry… the buckets?

8.      …she/hold… the string of the kite?

9.      …we/make …breakfast?

10.  …Ron and Fred/check… the computer?

тветы:

1.      Is Lisa swimming in the lake?

2.      Are you helping your brother?

3.      Is he visiting a museum?

4.      Is Doris washing her T-shirt?

5.      Are they running home?

6.      Is Henry listening to the radio?

7.      Are the boys carrying the buckets?

8.      Is she holding the string of the kite?

9.      Are we making breakfast?

10.  Are Ron and Fred checking the computer?

 КИМLook at the following photo and decide if the statements below are true or false.

 http://www.shutterstock.com/pic-180958904/stock-photo-norwalk-california-usa-march-8holi-festival-of-colors-people-dancing-and-celebrating-during-the-color-throw-2014.html?src=k4MjIVZ6Su_qQzZnOKMu2w-1-57

1.      People on the photo are laughing.

2.      It is raining.

3.      Kids aren’t wearing winter clothes.

4.      People are throwing paints to each other.

5.      People are celebrating Christmas.

6.      Everyone is exchanging gifts with each other.

7.      Everyone is marching at the parade.

8.      People are not eating cakes on the photo.

Ответ:

1.      True

2.      False

3.      True

4.      True

5.      False

6.      False

7.      False

8.      True